Zapowiedź - Armed Assault
Zapowiedź - Armed Assault
odwiedź forum
SS-NG #35 pożegnalny 2005
10






Kuba "kYuba" Bujakowski
PRODUCENT: Bohemia Interactive  WYDAWCA:   GATUNEK: FPS  WWW
    Chłopaki z Bohemia Interactive znów wzięli się do roboty. Nadchodzi następca OPERATION FLASHPOINT, pogromca BATTLEFIELD’a, czy też po prostu kolejny, wojenny shooter FPP? Czy to pytanie wciąż dręczy wasz umysł? Jeśli tak to najwyższy czas zabrać się za czytanie.
  WELCOME


Firmę Bohemia Interactive przedstawiać chyba nie muszę? A może jednak? Dla niewtajemniczonych: Bohemia jest jedną z najlepiej znanych i najbogatszych firm developerskich ze wschodniej Europy. Programiści z Czech wsławili się na całym świecie w roku 2001 swoją, niezwykle głośną grą OPERATION FLASHPOINT, do której następnie wydali dwa dodatki. Od tego czasu uważa się ich niejako za specjalistów od taktycznych FPS’ów. Swoimi kolejnymi produkcjami chcą chyba jeszcze bardziej ugruntować sobie to stanowisko. Otóż chłopaki pracują obecnie nad dwoma nowymi projektamii: ARMED ASSAULT oraz „Grą Nowej Generacji”, obydwie gierki będą FPSami rozgrywającymi się na współczesnym polu bitewnym, nas jednak interesuje teraz tylko pierwszy produkt.



  NA WOJNIE NIGDY NIE BYŁO PIĘKNIE


Zacznę może niestandardowo, od grafiki. Jak na dzisiejsze czasy gra przestawiać będzie się dosyć średnio, trzeba to przyznać z miejsca. ARMED ASSAULT bazować będzie na autorskim enginie Czechów, który jest czymś w rodzaju odświeżonego silnika OPERATION FLASHPOINT (dziwne, że twórcy gry piszą w tym przypadku o czymś nowym) . Po takim „dziadku” wiele spodziewać się nie można, ale historia/doświadczenie uczy, że niektóre gierki potrafią być niesamowicie miodne, pomimo tego, iż mają stare podłoże, dla przykładu: CALL OF DUTY, MEDAL OF HONOR. Celem silnika graficznego AA nie będzie jak najdokładniejsze i najbardziej szczegółowe przedstawienie postaci, ich wyposażenia czy też wygenerowanie mega-realistycznych cieni, ale przede wszystkim pole walki. I tutaj następuje pierwsza bardzo pozytywna niespodzianka. Obszar map w ARMED ASSAULT wynosić będzie 100 km2! Przyznać musicie, że nie każdy engine graficzny potrafiłby sobie z tym poradzić. A w szczególności stosowane teraz molochy, które generować potrafią jedynie niewielkie lub zamknięte przestrzenie. Co jeszcze oferować będzie gra pod względem wizualnym? Przede wszystkim: realistycznie odwzorowane bronie oraz pojazdy, bardzo dobre efekty towarzyszące granatom dymnym, ogłuszającym i świetlnym oraz stojące na wysokim poziomie efekty pogodowe – czyli praktycznie wszystko to, czego chce fan dobrego, realistycznego, taktycznego FPP. W przypadku takich gier jak AA grafika nie będzie rzeczą najistotniejszą.



  „LOVE” STORY


Gra posiadać będzie rozbudowaną i wciągającą kampanię. Z udostępnionych przez twórców gry materiałów wywnioskować można jedynie, iż walczyć będziemy w jakimś lokalnym konflikcie, a głównym celem będzie batalia o wolność. ARMED ASSAULT tworzona jest głównie pod kątem rozgrywki multiplayerowej, ale single'owcy nie powinni obawiać się o swoją przyszłość. Sztuczna inteligencja ma w wysokim stopniu pokryć braki, które przysporzy nam brak możliwości grania po sieci. Nasi przeciwnicy będą nas próbowali nie tylko przechytrzyć i podziurawić ołowiem jak ser szwajcarski, ale także wymanewrować lub wciągać w pułapki, miejmy nadzieje, że nie są to słowa rzucane na wiatr i AA naprawdę posiadać będzie zaawansowanych NPC’ów. Gra jednak pełne skrzydła rozwinie dopiero w batalii z prawdziwym przeciwnikiem.